Prace Z Domu Vhodny Nabytek
|

Jak pracovat z domu

Rate this post

Sídla společností nyní zejí prázdnotou, aby nedocházelo k šíření nebezpečného onemocnění. Lidé si zvykají na práci z pohodlí domova, ale ne všichni se radují z vysoké produktivity. Právě naopak – někteří jenom stěží zvládají boj s prokrastinací, která si bohužel často na své konto připisuje jedno vítězství za druhým. Pojďme si prozradit, jak efektivně a produktivně pracovat z domu, aby ono vytoužené povýšení bylo otázkou pár měsíců, nikoliv let.

Práce jako každá jiná

Z počátku je třeba si uvědomit, že se jedná o práci jako každou jinou. Člověk se musí chovat tak, jako by se opravdu chystal do zaměstnání. Proto nespěte do oběda, běžně byste si to v zaměstnání pravděpodobně také nedovolili, nebo ano? 

Proveďte každodenní ranní hygienu, nasnídejte se, uvařte si dobré kafé a usedněte do svého pracovního, kancelářského koutu. Rozhodně nezůstávejte v posteli, a už vůbec ne v pyžamu. Produktivita by byla spíše na bodu mrazu, což by zaměstnavatel určitě neviděl rád.

Home office nerovná se práce z postele

Home Office Nespravne Sezeni
Při práci v takové poloze vás budou brzy bolet záda.

Tím jsme se pomyslným oslím můstkem dostali k dalšímu bodu, který je třeba si uvědomit, aby práce z domu přinášela požadované výsledky a byla dostatečně efektivní. Home office rozhodně není práce z postele. I když lidé pracují z domova, neznamená to, že se mohou celý den válet v peřinách a sledovat oblíbené televizní pořady. Kdepak. 

Jak už bylo zmíněno, je důležité si uvědomit, že home office je práce jako každá jiná. Čili obléknout se, namalovat se, nasnídat se a vypít kávu, následně usednout k počítači – rutina, ve které se držte i během práce z domova.

Dokonce bylo prokázáno, že pokud se pracuje z postele, člověk má tendenci více prokrastinovat než ten, který má opravdu zřízený pracovní kout, ze kterého náplň vykonává. 

Nechte si zařídit pracovní kout

Jak pracovat z domu, aby byl zaměstnavatel opravdu spokojený? Jednoduše – nechte si zařídit domácí kancelář. Zaměstnavatel je povinen v rámci BOZP zajistit ergonomickou židli a adekvátní pracovní stůl a vaší povinností jakožto pracovníka je tento kout využívat. Slyšeli jste už o polohovacím stolu? Víte, jak vybrat polohovací stůl?

Pokud v rámci home office usednete k počítači, ke svému stolu a na svou pohodlnou židli, výsledků během dne dosáhnete daleko více. Tím si můžete být jisti.

Je čas na rozvrhnutí svého dne

Ergonomicky Pracovni Prostor
Podstavce pod monitory jsou malý pomocníci s ergonomií pracovního prostoru.

Neboli time-management – rozvrhnutí svého času. Stejně jako v běžném zaměstnání máte stanovenou pracovní dobu. Mnozí zaměstnavatelé vám ale nechávají volnější ruce a umožňují člověku rozvrhnout si čas podle sebe. Pracuje se vám líp večer? Učiňte tak, ale splňte své denní úkoly. 

Aby práce šla opravdu jako po másle a stihlo se toho dokonce více, než je zapotřebí, klíčem k úspěchu je rozvrhnutí svého dne. Vždycky začněte tím nejtěžším úkolem, poté pokračujte k těm nejsnazším. Proč? Na začátku dne máte nejvíce energie a díky zdolávání zprvu největších překážek vám půjde práce s klesající energií stále stejně efektivně a rychle. Snazší úkoly totiž energie tolik nevyžadují.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *